Google is al jaren de grootste zoekmachine ter wereld. Dit maakt Google de grootste bron van internetverkeer die er bestaat. Voor bedrijven is het daarom heel belangrijk om goed zichtbaar te zijn in de zoekresultaten van Google. Een makkelijke manier om die zichtbaarheid te krijgen is door te adverteren op Google. Wil je adverteren op Google uitbesteden? Lees verder.  

Waarom Google?

Adverteren op Google uitbesteden

Google is een populaire zoekmachine. Dagelijks maken we gebruik van deze zoekmachine voor het vinden van producten, diensten, recepten en nog veel meer. Google is gewoonweg onmisbaar in het dagelijks leven van een persoon.

Als je nu op zoek bent naar een tandarts in je buurt voor een spoedgeval of een leuk geschenk wilt aanschaffen voor een dierbare; Google helpt je daarbij. De zoekmachine is een eenvoudige manier om informatie op te vragen en we maken er allemaal goed gebruik van.

Het is daarom aan te raden om als bedrijf goed zichtbaar te zijn op Google. Wil je meer klanten of omzet, dan moet je ervoor zorgen dat zij je kunnen vinden. Google is daar perfect voor. Personen die op dat moment op zoek zijn naar je product of dienst krijgen meteen je advertentie te zien. Dit betekent meer bezoekers op je website en zo ook meer klanten en verkopen.

Waarom adverteren op Google?

Waarom adverteren op Google? Een goede positie in de zoekmachine van Google bemachtigen is in vele gevallen geen eenvoudige klus. Daarnaast duurt het enkele weken voor je goed zichtbaar bent in de zoekmachine. Soms is het zelfs onmogelijk, vooral voor ondernemers die opereren in een branche met veel concurrentie. Denk aan vastgoed, advocaten en slotenmakers.

Door te adverteren in Google zorg je ervoor dat je vandaag bovenaan alle andere zoekresultaten staat. Je koopt de positie die je wilt gewoon in.

Met Google Ads (voorheen AdWords) sta je direct bovenaan de zoekresultaten in Google of adverteer je op andere websites binnen het groot netwerk van Google.

Je bent meteen zichtbaar in de zoekmachine van Google en dat betekent meteen relevante bezoekers en meer omzet.

Hoe werkt adverteren in Google?

Hoe werkt adverteren in Google? Het is een veelgestelde vraag. Bij deze advertenties betaal je per klik, dus je betaalt alleen voor geïnteresseerde bezoekers naar je website. De prijs die je uiteindelijk betaalt wordt bepaald aan de hand van een veilingsysteem. De prijs is daarom sterk afhankelijk van de concurrentie.

Je hebt met Google Ads ook de mogelijkheid om erg specifiek te adverteren, zodat alleen relevante mensen jouw advertenties te zien krijgen. Denk aan personen die in een bepaalde regio wonen of een andere taal spreken.

Lokaal adverteren op Google

Lokaal adverteren op Google is prima mogelijk. Je kunt je advertenties aan iedereen in Nederland (en buiten) tonen, of alleen in de buurt van jouw bedrijf. Dit is aan te raden voor bedrijven die alleen binnen een bepaalde regio opereren. Als lokale ondernemer zet je Google Ads in om meer personen naar je bedrijf te krijgen. In zo een geval koppel je het adres van je bedrijf aan je advertenties samen met een routekaart.

Voor wie is adverteren op Google geschikt?

Adverteren op Google is voor elke onderneming geschikt. Dagelijks maakt vrijwel een ieder gebruik van Google, YouTube en de vele andere websites die onderdeel maken van de zoekmachinegigant.

Adverteren is uitermate geschikt voor de detailhandel, advocaten, tandartsen, therapeuten, coaches, trainers, scholen en alle andere bedrijven.

Wil je ook adverteren op Google en wil je dit uitbesteden? Stuur geheel vrijblijvend een e-mail naar info@virtual-efficiency.nl voor een offerte. Google ads inzetten voor je bedrijf is geschikt voor elk bedrijf en elk budget. Om een offerte op maat te kunnen sturen, hebben wij – naast je bedrijfsgegevens – de volgende informatie nodig:

  • Wat is je bedrijfsnaam?
  • Wat is je website?
  • Heb je een bestaand Adwords account? Indien ja, wat is het Klant ID? (indien nee, dan extra kosten voor het maken van een account)
  • Wat wil je op maandbasis uitgeven aan Adwords advertenties?
  • Wat wil je  bereiken met adverteren in Adwords:
    • Meer leads
    • Weggever promoten
    • Merkbekendheid
    • Meer videoweergaven
    • Verkopen
    • Verkeer op website
  • Wil je ook banners inzetten?
  • Wil je ook video’s inzetten? (video materiaal zelf aanleveren)

 

 ,